Eylül 2022

Prag - kesinlikle görülmesi gereken yerler

white and brown boat on river near brown concrete building during daytime

Prag`ı anlatmaya başlarken nasıl tanımlasak bilemedik. Büyüleyici, nefes kesici, romantik, heyecan verici ve bunun gibi nice güzel kelimelerle bahsedilebilir. Biz tarih kokan bir şehir demeye karar verdik.
Prag da bizi en çok etkileyen şey ortaçağa direk tanıklık edebiliyorsunuz. Şehirde yürürken bazen kendimizi bir ortaçağ filminin içinde hissettik. Tarih sevenler icin bu hissin önemini biliyoruz. Tabi bu şehrin neredeyse hiç etkilenmeden günümüze kadar var olmasının en büyük sebebi 2. Dünya savaşında zarar görmemiş olması bu yüzden de bütün o şehrin ortaçağdan kalmış olan ruhuna tanıklık edebiliyorsunuz. Küçük olmasına rağmen bizi bu kadar etkileyen şehrin önemli bölgelerini anlatmaya başlayalım.

Öncelikle ulaşım hakkında bahsedecek olursak, şehri hiçbir ulaşım aracı olmadan da gezebilirsiniz çünkü önemli olan yerlerin hepsi birbirine yakın ve ayrıca yürüyerek gezerken de farklı yapılara denk gelebilirsiniz.

Önemli yerlerin aksine kendinizin keşfedeceği yapıların daha değerli olduğuna inanıyoruz. Ama yine de tram, otobüs benzeri ulaşım aracı kullanacaksanız günübirlik bilet alıp bütün gün kullanabilirsiniz.

Şehrin en önemli noktalarını anlatıp daha sonra da bizim kendi rotamıza eklediklerimizden bahsedeceğiz. Önerilerimizi de okumanızı tavsiye ediyoruz :)

people surrounded by concrete houses

1-Prag Eski Şehir Meydanı

Burası Prag`ın kalbi. Siz uğramak istemeseniz bile buraya yolunuz düşecektir :) Birçok ünlü mekanın, kafelerin, restoranların etrafında olduğu bir alan. Etkileneceginizden emin olduğumuz bir ruha sahip. Tabi meydan da diğer turistik yapılar da bulunuyor; Prag Astronomik Saati, Tyn Kilisesi bunlardan en önemlileri. Eger Yılbaşı zamanı giderseniz, bu alana çok hoş bir Chrismas marketi kuruluyor. Bu yüzden bile Prag`a yılın bu zamanı gidebilirsiniz. Bu alanla ilgili size son bir bilgi vermek istiyoruz. Prag`a ilk gidişimiz de alan da kuşlar vardı ve bir tanesi Harry Poter`da ki Hedwig`e çok benziyordu. Tabi ki bu Harry Poter hayranı durur mu? Hemen koşarak kuşun yanına gittim. Adam elin de tutmak ister misin diye sordu. Ben de büyük bir mutlukla olur dedim. Sadece elim de 2 saniye tutup fotoğraf çektirdigim için yaklaşık 10 euro dan daha fazla para aldı bizden. Böylelerine dikkat etmenizi öneriyorum. Biz yapamadık siz yapın

a large clock on a building
a large cathedral towering over a city filled with tall buildings

2- Prag Astronomik Saati

Burası az önce bahsettiğimiz gibi meydan da bulunuyor. Böyle bir sanata tanıklık etmek bizi çok etkiledi. Ikinci nedeni ise saatin hikayesi bizi çok etkiledi. Saat 1410 yılında dönemin kralı tarafından yaptırılıyor. Saati gören diğer krallar ise, benzerine sahip olmak için saati yapan sanatkara teklifler götürüyorlar. Dönemin kralı ise bu saatin sadece Prag`a özgü kalmasını istiyor ve saati yapan sanatçının gözlerini kör ettiriyor. Buna dayanamayan sanatçı ise saatin mekanizmasına kendini asıyor. (tabi ki bu bir rivayet) Saat muhteşem bir sanat ve ortaçağ eseri. Dünya da eşi benzeri yok. Prag`a giderseniz mutlaka ziyaret edin. Eger vaktiniz varsa saat kulesine tırmanıp yukarıdan Prag`ı seyredebilirsiniz. Saat eski belediye binasıyla bağlantılı.

3- Tyn Kilisesi

Hazır meydandayken meydanda olan diğer önemli yapılardan bahsetmeye devam edelim. Gotik mimari bizi en çok etkileyen mimari yaklaşımlardan birisidir. Bu yaklaşımla tasarlanmış yapılar kendilerini her zaman nerede olursa olsunlar ön plana çıkarıyorlar. Tyn Kilisesi de bunlardan birisi. Bizi mimarisi ve gösterişli yapısı çok etkiledi. Burayla ilgili okuduğumuz bir kaynaktan bir bilgi öğrendik; resimde görüldüğü üzere kubbelerinden sağ tarafta ki daha kalın ve yüksek sol taraftakinin ise daha ince ve kısa olduğunu görebilirsiniz. Bunun sebebi ise kubbelerin Havva ve Ademi yani kadın ve erkeği simgelediği söyleniyor :)

4- Charles Bridge

Meydandan çıkıp Prag`ın diğer en ünlü olan bölümüne almak istiyoruz sizi; Charles köprüsü. Meydandan köprüye doğru giderken dar sokaklardan geçiyorsunuz ve bir anda kendinizi köprünün ferahlığında buluyorsunuz(tabi turistlerden ne kadar mümkün olabilir bilmiyoruz) Köprünün sağ ve sol taraflarına köprü boyunca heykeller yerleştirilmis. Bir baştan diğer başa yürürken hem gölü hissedip hem ortacağdan kalma bir köprüde olduğunu bilerek yürümek hem de manzara da tarih kokan binaları görmek.... Paha biçilemez bir duyguydu. Yazıyı yazarken tekrar büyülenmemiz normal mi :)

a bridge over a river with boats
a stone walkway with a statue and buildings in the background with Charles Bridge in the background

5- Prag Kalesi

Prag kalesi Unesco Dünya Mirası içerisinde bulunuyor. Buraya ulaşmak için baya tırmanmanız gerekiyor(tabi bizim gibi yürüyorsanız) Bu tırmanış sonucunda şehri bir tepe üzerinden izlemek size farklı bir deneyim kazandırıyor. Burayı şiddetle görmenizi tavsiye ediyoruz.

6-Aziz Vitus Katedrali

Bu kilise Prag kalesinin içinde kalıyor. Üstte Gotik mimarisine olan sevgimizi yeterince dile getirdik galiba :) Bu kilise Gotik mimari yaklaşımıyla tasarlanmış olup en etkileyicilerinden biridir. Sevdiceğimin mimar olduğunu hatırlarsak, burayı gördüğümüzde ki hayranlığını belirtmeden geçemeyiz. Bizim kiliseyi hem akşam hem de gündüz görme şansımız oldu. Her iki atmosferde de size farklı duygular hissettirecek bir yapı. (Konu mimarlık olunca çenemiz düşüyor :))

brown concrete building with lights turned on during night time
brown concrete building near body of water during daytime

7- Aziz Niklaus Kilisesi

Hazır kale tarafındayken o tarafta kalan önemli yerleri anlatmaya devam edelim. Barok mimari yaklaşımıyla tasarlanmış bir kilise. Tatlı bir kiliseydi. Prag da daha çok gotik mimariye tanıklık ederken böyle bir yapıyı da görmemiz hoşumuza gitti. Ayrıca binanın mimari yapısı sebebiyle halk tarafından düğün pastasına benzetiliyor :)

8- Kafka'nın evi

Franz Kafka severleri böyle alalım. Kafka`nın evi altın sokak ismi verilen bir sokakta bulunuyor. Ünlü yazar kale kitabını bu evde yazmış.

9- Kafka Müzesi

Franz Kafka çocukluğunda dışlanan bir kişiymiş ve kendini anlatmak için yazmaya başlamış. Eğer yazarın hayatı ilginizi çekiyorsa, orijinal mektupları, ilk basım kitaplarını, günlüklerini görmek için şiddetle tavsiye edeceğimiz bir müze. Müzenin avlu kısmında ki iki heykelin bir havuza işediklerini göreceksiniz. Ortada ki havuz Çek cumhuriyetinin haritası seklindedir. Burası ile ilgili iki farklı söylenti duyduk. Birincisi heykellerin Siyaset adamlarını simgelediklerini ve Çek cumhuriyetine verdikleri zararları simgelemek için bu çalışmanın yapıldığını, ikincisi ise bu heykellerin birisi Almanya devletini diğeri ise Polonya Devletini simgelediği.

10- John Lennon Duvarı

Hazır hala karşı taraftayken burayı görüp öyle şehir merkezine dönmenizi öneririz. Özgürlüğü ve barışı temsil eden John Lennon öldükten sonra Prag da bir sanatçı Lennon`un resmini duvara çiziyor. Ama zamanla bu güzel grafiti saçma sapan yazılarla kaplamaya başlamışlar. Yine de hala özgürlük ve barışı temsil eden bu sanatçının duvarını ziyaret edebilirsiniz.

a wall covered in lots of graffiti with a picture of a man

11- Belediye Sarayı (Municipal House)

Tekrar şehir merkezindeyiz. Hoş bir mimariye sahip ayni zamanda da konser salonuna sahip belediye binasını ziyaret etmenizi öneririz.

12-Barut Kulesi (The Powder Tower)

Barut Kulesi, isminden de anlaşılacağı üzere burada ilk zamanlar barut saklanıyormuş. Burası, eski şehrin başlangıç noktasıymış. Barok mimari tarzına sahip bu kulenin en üst katına çıkıp şehri kuş bakışı seyredebilirsiniz. Çıkış için 70 czk ödemek gerekli.

13- Franz Kafka Heykeli (Rotating Head)

Franz Kafka`ya Prag'da ne kadar değer verildiğini buradan da anlayabiliriz. Bu heykel hareketlidir. Kırk iki katmandan oluşan heykelin (şanslıysanız) dönüsünü görebilirsiniz. (Biz hiç denk gelemedik)

people walking on street near white and brown concrete building during daytime
a large sculpture in front of a building

14- Wenceslas Meydanı (Vaclav Meydanı)

Burası Prag`da ki en kalabalık meydanlardan birisi. Meydan adını kralları Vaslav`dan alır. Ulusal müzenin önün de kral Vaslav`ın at üzerinde ki heykelini görebilirsiniz. Biz Prag`a otobüsle gittik ve buraya çok yakın bir yerde inmiştik. Bu meydandan aşağıya doğru yürüyerek şehir merkezine ulaşmıştık. Size de önerdiğimiz bir rota olacak. Hem şehrin dokusunu kendiniz keşfetme şansınız olur. Günümüzde clupları, gazinolarıyla Prag gece hayatının en renkli olduğu bölgedir. Hazır buradayken hemen meydanın kuzeyinde bulunan Ulusal müzeyi de ziyaret etmenizi öneriyoruz. Mimarisi çok etkileyici.

15- Dans Eden Ev

Geldik mi Prag'da ki en meşhur yapılardan birisine. Bu binanın en önemli özelliği, adından da anlaşıldığı gibi dans ediyor gibi gözükmeleri. Solda ki yapının bir kadını, sağda ki yapının ise bir erkeği simgelediği söyleniyor. Binanın önüne gittiğiniz de farklı açılardan binaya bakmanızı öneriyoruz böylelikle dans ettiklerinin etkisini daha çok hissedebilirsiniz. Modern mimari sevenlerinde çok ilgisini çekeceğine eminiz. Binanın ilk katında ve en üst katın da restoran bulunuyor.

16- Petrin Gözlem Kulesi

Burası şehri 300 metre yüksekten göreceğiniz halka açık bir kule. 299 merdivene sahip ve çıkarken efsane yoruluyorsunuz. Size önerimiz yanınıza su ve yiyecek alıp çıkmanız.

a large building with a curved facade on a city street
view of white metal tower through cherry blossom tree

Bizim önerilerimize geldi sıra :)

Geldik bizim yazarken eğlendiğimiz ve size söylemek için sabırsızlandığımız kısma. Prag`la ilgili biz kendi gezimizi nasıl zenginleştirdiğimizi anlatmak istiyoruz. İlk olarak en çok etkilendiğimiz yerden yani Klementinum dan bahsetmek istiyoruz. Burası gördüğümüz en güzel kütüphanelerden birisiydi(abartmıyoruz) Burayı sadece bir kütüphane değil, bizce mimarisiyle bir sanat eseri. Arkadaşlar böyle büyüleyici yapılardan tek biz etkileniyor olamayız. Gidip gördüğünüzde bir film setinde ki sahnede hissedebilirsiniz kendinizi. Şans verip gitmenizi öneriyoruz :) Ne kadar etkilensek de burasıyla ilgili size negatif bir şey söylemek istiyoruz. İçeri girebilmek için rehber eşliğinde tur satın almanız lazım. Tabi ki rehberlerle çok detaylı gezme şansınız oluyor. Tek sıkıntı kütüphane alanında çok kısıtlı bir zamanınız oluyor ve 25 kişi ile girdiğinizi de düşünecek olursak bu biraz can sıkıcı. Biz her şeyi tüm gerçekleriyle anlatmayı seviyoruz o yüzden bu bilgide akliniz da bulunsun :)

Tur için biletlere bu siteden ulaşabilirsiniz:https://www.prague.eu/de/objekt/orte/4071/astronomischer-turm-und-barocke-bibliothek-des-klementinums

İkinci olarak Charles köprüsünde gün doğumunu izleyebilirsiniz. Sabah saatlerinde kimsenin de olmayacağını hesaba katarsanız yaşayacağınız anın ne kadar unutulmaz olacağını tahmin edebilirsiniz.

Bir sonra ki en ilgimizi çeken yer ise Prag da bulunan en dar sokak. Sokak o kadar dar ki iki kişi aynı anda geçemeyeceği için sokağın başına ve sonuna trafik ışıkları koymuşlar. Sokağın sonu nehrin kıyısın da bir restorana çıkıyor.

a long room with many bookshelves and a clock

Meraklısına bir öneri ile geldik. Sex Machines Museum. İsminden de anlaşıldığı üzere sex aletleri müzesi. Müzede dünyanın ilk porno videolarını izleyebilirsiniz yada daha önce denk gelmediğiniz aletlere denk gelebilirsiniz. Girişinde de sex`e ne kadar uygun olduğunuzu ölçen bir koltuk var. Meraklıları için şans verilecek bir yer olduğunu düşünüyoruz :)

Bir diğer güzel önerimiz ise Strahov Kütüphanesi ve Manastırı`ni ziyaret etmek olacak. Manastır da ki en önemli bölümü barok tarzdaki iki kütüphanesi. Efsane bir mimari daha :)

Eğlenceli bir öneriyle devam edeceğiz; Aynalar Labirenti. Burası Petrin Tepesin de bulunuyor. Burada ki aynalar sizi daha şişman, daha uzun gibi değişik şekillerde gösteriyor. Labirentin tek bir çıkışı var. İçeride baya eğleneceğinize eminiz :)

Doğa ve mimarinin buluştuğu bir öneriyle devam edeceğiz. Vltava nehrinde Deniz bisikleti :) Aksam üzeri yaparsanız daha da keyif alabilirsiniz. 1 saat için 300 czk ödeniyor.

Son önerimiz ise, biz bu güzel şehirde bol bol yürüdük size de bunu öneriyoruz. Önerilen rotalar yerine sokaklarda kaybolarak gezerseniz hiç kimsenin keşfetmediği yapılar görebilirsiniz :)

red and brown stage with lights
city skyline near body of water during night time

Prag'da nerede kalınır?

Son ve önemli konu konaklama. Prag'da iki farklı otelden bahsedeceğiz. İlk önerimiz, otel için bütçe ayıranlara yönelik olacak; Grandior Hotel Prague. Temiz güzel bir otel. Beklentiyi karşılayacağına eminiz.

Eğer otel için o kadar bütçe ayırmak istemiyorsanız daha uygun fiyatlı bir yer olan Loreta Hotel de kalabilirsiniz. Bizce temiz ve yine size sıkıntı yaratmayacak bir otel.

Prag`da ki bizim keşfettiklerimiz bu kadar. Prag'ı tekrar ziyaret edeceğimize emin olabilirsiniz. Eğer önerileriniz varsa her zaman açığız. Lütfen yorumlara yazın biz de tekrar gidişimizde sizi önerilerinizi de listemize ekleyelim :) Bir sonra ki yazımıza kadar hoş çakalın :)