Mayıs 2023

Münih - en iyi yeme-içme mekanları

fried food on black frying pan

Bu zamana kadar yazdığımız `Nerde ne yenir´ yazılarımızdan anlamışsınızdır. Yemekle aramızda farklı bir bağ var. Biz yemek yerken, yemek hakkında okurken, hatta yemek ile ilgili videolar izlerken dahi zevk alıyoruz. Hatta yemek hakkında bazen öyle bir konuşuyoruz ki, etrafımızdakiler yeter acıktık diye isyan ediyorlar:)  Bu yüzden kendimize bu konuda güveniyoruz.

Şöyle bir şey var ki Alman yemek kültürünün çok zengin bir seçenek listesi olduğunu düşünmüyoruz. Almanya'da hangi şehre gidersek gidelim genel olarak belli başlı yemekler var ve tabi ki bu yemekleri yediğimiz mekanlar değişiyor. Münih`te de bu ön yargıyı yıkacak farklı bir çok lezzet görmedik açıkçası.

Yine de ilk defa gelecekler için geleneksel yemekler ve bir kaçta dünya mutfağından öneriler yapmak istiyoruz.

Bize göre günün en önemli öğünü kahvaltı. Hem güne daha iyi başlamak için hem de çay eşliğinde yapılan uzun hoş sohbetler yüzünden. O zaman ilk kahvaltı mekânlarından bahsedelim.

pancakes with peanuts on gray ceramic plate

1-Luffy Pancake

Burası Münih'te kahvaltıcılar arasında ünlü bir mekan. Bizim bildiğimize göre Pankeklerini Çinlilerin yaptığı gibi yapıyorlar. Pofuduk oluyor ve hem tuzlu hem tatlı olarak farklı şekilde pankekinizi tercih edebilirsiniz. Bizim çok beğendiğimiz bir mekan oldu.

2-Alexa von Harder

Buranın kahvaltısı haricinde tatlılarıda çok lezzetliydi. Bizce sadece kahvaltı yapıp ayrılmayın mekandan.

3-Orno Cafe

Biz Münih`e Nisan ayında gittik. Giderken de ya Nisan ayındayız havalar güzeldir diye umut dolu hoş bir havada gezeceğimizi hayal etmiştik ki bildiğiniz gibi her zaman istediğimiz gibi olayların şekillenmeyeceğini bu yaşa gelene kadar hepimiz çok kez deneyimledik. Bizi bu gezide yoran gerçekten yürümek olmadı. Bizi yoran şey soğuk oldu. Her saat başı ya bir yere gitsekde biraz ısınsak mı diye düşünüyorduk. Hal böyle olunca bir sürü kahveci deneme şansımız oldu. İlk kahvecimizin ismi Orno Cafe. Kahveleri çok lezzetliydi. Özellikle macha`ları. Eğer macha seviyorsanız kesin şans verin.

baked breads
pie on white ceramic plate
grilled meat on charcoal grill

4-Apfelkücherl

Sonra araya tatlı bir mola vermek istedik ve soluğu Apfelkücherl yemek için Lindwurmstüberl da aldık. Bu tatlı Elma'nın tarçınla birlikte kızartılmasıdır. Bizce yanına bir de dondurma iyi giderdi ama o havada kimse dondurmanın d sini bile söyleyemedi.

5-Pretzels

Biz gezerken bir nokta da hep karnımız acıkıyor ya da ağzımızın boş durmasını sevmiyoruz :) Akşam yemeğine kadar küçük bir atıştırmalık iyi gider diye Pretzels aldık kendimize. Daha önce denememiş olanlar için küçük bir bilgi verelim. Bu yiyecek bizim simitlimizin daha sert ve tatsız olan hali. Tam bir alman klasiğidir. Genelde kahvaltı da ya da bizim yaptığımız gibi ara atıştırmalık olarak tercih ediyorlar.

6-Weisswurst

Bir diğer hem kahvaltı hem de atıştırmalık olarak tercih ettikleri yiyecek ise Weisswurst. Almanya`da ki sosis kültürünü bilmeyen yoktur bizce. Aynı Türkiye`de her köşe başında çiğköfteci olduğu gibi burada da sosisli satan mekanlar var. Münih'te en özel sosis weisswurst yani beyaz sosis. Bu sosis domuz etinden yapılıyor ve Almanlar bunu hem kahvaltılarında hem de bira yanında atıştırmalık olarak tercih ediyorlar.

two blue ceramic mugs on brown table
pink and white flower bouquet on white ceramic plate

7-Botanista

Şehri keşfetmeye devam ettik ama bir nokta da hava çok soğuk olduğu için kendimizi güzel bir kahveciye attık. Yeni kahvecimizin adı Botanista. Kahvelerinden çok mekânın içini beğendik. İçimizi ısıtan hoş bir kahveciydi. Bolca önerilir.

8-Wir Machen Cupcakes

Akşam yemeğinden önce son bir tatlı iyi gider diye düşündük. Tatlının daha çok iştah açtığına inananlar bile var. Bu sefer ki mekânımız Münih'e özgü olan bir yer değil. Biz cupcake yemeği çok severiz bu tatlı mekânı da görünce denemeden geçemedik. Mekânın ismi Wir Machen Cupcakes. Şans verilesi bir mekan.

9-Knödel

İlk olarak akşam yemeğine geçmeden belki gün içinde acıkmış ve biraz bizi akşam yemeğine kadar tutsun derseniz, bir klasik Alman köftesini deneyebilirsiniz. İsmi Knödel. Patates ve undan hazırlanan bir köfte. Bu yüzden vejetaryen olanlar için de güzel bir seçenek olur. Sadece tek dikkat edilmesi bazen içine domuz pastırması eklenebiliyor. Eğer tercih etmiyorsanız sorup sipariş etmek daha iyi olacaktır.

baked breads
fried food on black frying pan
fried rice on white ceramic plate

10-Hofbräuhaus

Geldik akşam yemeğine. Bizim en sevdiğimiz bölüm. Beraber oturup saatlerce yemek yiyerek konuştuğumuz an. Bu yüzden de bizim için her zaman çok özeldir akşam yemekleri. Akşam yemeği için Münih'te ki en klasik restoranı seçtik. Daha önce Münih'te görülmesi gereken yerler yazımızda belirttiğimiz gibi Hofbräuhaus`a gittik ve geleneği bozmayıp Schnitzel söyledik. Mekânı tercih etmemizin en büyük nedeni tam bir alman kültürü yaşamak istediğimiz için gittik. Tatlı müzikleriyle de baya eğlendik.

11-Käsespätzle

Yine bizim her Alman restoranına gittiğimizde mutlaka sipariş verdiğimiz lezzet olan Käsespätzle dan bahsedelim. Almanlar `ın makarnası diyebiliriz. Sıcak yendiği sürece çok lezzetli. Bizce ana yemeğin yanına sipariş verilmelik bir yemek. Söylemeye çalıştığımız sadece bununla doymazsınız ama şans verip kesin sipariş verin. Bu yemeği de hem Hofbräuhaus da sinitzelinizin yanına sipariş verebilirsiniz. Eğer farklı bir yerde deneyimlemek isterseniz de Kuchlverzeichnis da yiyebilirsiniz. Son olarak bu güzel yemeğin yanına bir turşu eklemek istiyoruz. Almanlar ismine Sauerkraut dedikleri lahana turşunu da ekledik mi tamamdır:)

Yeni şeyler deneyemediğimiz bir tatil olsa da yine de severek yediğimiz yemekleri güzel mekanlarda denemiş olduk. Bizim yine zevk aldığımız bir gezi oldu. Umarız önerdiğimiz her şeyi deneyimleme şansınız olur. Bir sonra ki yazımıza kadar kendinize iyi bakin

Münih-yeme ve içme mekan önerileri

Yeme ve içme mekan önerileri