Haziran 2023

Amsterdam - kesinlikle görülmesi gereken yerler

brown and white concrete building near body of water during daytime

Amsterdam bizim birlikte en çok görmek istediğimiz şehirlerden birisiydi. Muhteşem kanallarıyla, mimarisiyle, doğasıyla, gece hayatıyla ve farklı tatlar sunması ile herkesin kendisi için bir şey bulacağı renkli bir şehir. Bizde doğum günlerimizi Amsterdam da kutlamaya karar verdik ve ilk is uçak biletlerimizi almak oldu. İlk olarak Amsterdam da mutlaka görmenizi düşündüğümüz yerlerin listesini daha sonra da eğer Amsterdam da uzun süre kalacaksanız nerelere gitmelisinizin listesini yazacağız. En son da klasiklerin haricinde neler yapmanızı tavsiye ediyoruz onu anlatacağız. En çok okumanızı istediğimiz yer :) ilk olarak ulaşım hakkında konuşacak olursak, şehre ilk gelindiğinde arabanız yoksa ne yapmalısınızı anlatmak istedik. Mesela hangi bileti almalıyız diye baya düşündük. Amsterdam´a uçak ile gittik ve havaalanından şehir merkezi için ve gezimiz boyunca kullanabileceğimiz bilet almak istedik.

ilk olarak şunu belirtmeliyiz ki Amsterdam da biletsiz hiçbir ulaşım aracına binemiyorsunuz. Amsterdam da farklı tarifeler var. Mesela kaldığınız güne göre 1 gün geçerli, 2 ya da 4 gün geçerli biletler var. Mesela 2 gün boyunca şehir merkezinde ki ulaşım araçlarını kapsayan bilet 24 Euro. Tek yön biletin yaklaşık 4 Euro olduğunu düşünürsek tarifelerinden yararlanmak daha mantıklı. Eğer Amsterdam'ın civar kasabalarına da gidecekseniz hem Amsterdam merkezini hem de civar kasabalarını kapsayan 2 günlük bilette 30 Euro. Bize göre en mantıklısı bu tarifelerden yararlanmak. Şehir merkezine geldik ve Gezmeye hazırsak başlıyoruz :). Söylediğimiz gibi ilk klasiklerden bahsedeceğiz. Eğer siz, biz bunları biliyoruz diyorsanız bu yazının son kısmına yani önerilerimizin olduğu kısma alalım sizi.

white boat on river between buildings during daytime

1-Amsterdam Kanalları

Tabi ki ilk olarak kanalları hakkında konuşmak istedik. Amsterdam görülmesi gerekenlerde ilk olarak kanallarından bahsetmezsek olmaz. Amsterdam da en çok yapmanızı tavsiye ettiğimiz şey kanal turu. Şu an da 1 saatlik tur 23 Euro idi. Ama gecen yıl 20 idi. Yani gittiğiniz yıla göre fiyat artma ihtimali var. Aklınızda bulunsun. Turlar ile ilgili bilgiyi bu web sitesinden bulabilirsiniz.

a large building with a clock tower on top of it

2-Dam Meydanı

Dam Meydanı Amsterdam'ın en ünlü meydanı olup, Amsterdam'ın tam kalbin de bulunuyor. Etrafında bir çok önemli yapıyı da bulunduruyor. Örnek olarak ulusal anıt meydanda bulunuyor. Eğer Amsterdam da kaybolmuşsanız(bu bize göre en güzel şey) direk haritanıza Dam meydani yazıp gidin Amsterdam'ın merkezine tekrar ulaşmış olacaksınız.

3-Kraliyet Sarayı

Hazır meydandan söz etmişken meydanin etrafında ki yapılardan da söz edelim. Şu anda Saray/Müze olarak kullanılan bina ilk olarak belediye binası olarak yaptırılmış. Dam meydanına tanım kazandıran (şehir plancıları beni anladı :)) en önemli yapılardan birisidir.

4-Red Light District

Geldik Amsterdam'ın en ünlü bölgesine, red light´ı bilmeyenler için açıklayacak olursak kanalların etrafında kırmızı odalar içinde bekleyen kadınların, sex shopların, gay barlarının, kahve mekânlarının ve sex müzesine dahi sahip olduğu bir alan kendisi. Alan en çok Cuma ve Cumartesi geceleri yoğun oluyor. Bu arada alan sadece gece değil gündüzleri de mimarisiyle ilgi çektiği için turistlerin durağı oluyor.

Alanla ilgili küçük bir bilgi verecek olursak, kırmızı odalar ve mor odalar göreceksiniz. Kırmızı odada olan kişilerin kadın, mor odada bekleyen kişiler ise travestilerdir. Bu insanlar devlet kontrolünde çalıştıklarını unutmayın. Son bir not, alanda fotoğraf çekmek yasak çünkü orada çalışan insanların normal hayatları da olduğu için deşifre olmak istemiyorlar.

a bridge over a river surrounded by trees

5-Vondelpark

Ben genel olarak bir şehre gidildiğinde parkların öncelikli gezilecek yerler olduğunu düşünmüyorum(eğer Central Park değilse :)) Saka bir yana genel olarak yeni bir şehre gitmişsem parkları rahatlama ve bir şeyler içerek dinlenme yeri olarak görüyorum. Bu parka aksam üzeri giderseniz bir sürü gencin partilemek için geldiklerini de görebilirsiniz. Beğendiğiniz bir gruba da katılabilirsiniz :)

night market rack

6-Amsterdam Çiçek Pazarları

Bildiğiniz gibi Hollanda laleleriyle ünlü bir ülke. Amsterdam´a gidip bu çiçek pazarını görmeden olmaz. Pazarın yârisin su üzerinde yarısı karadadır. Dünyanın ilk yüzen pazarıdır. Su üzerinde olan kısımda farklı bir asfalt türü kullanılıyormuş bu sayede su içeriye geçmiyormuş.

7-Van Gogh Müzesi

Van Gogh müzesi hakkında gerçekten bilgi vermemize gerek var mi diye düşündük, zira bu kadar ünlü bir ressamı tanımamak bize göre imkânsız. Yine de müzede Van Gogh ´un eserlerinin sergilendiğini ve kendisi hakkında bilgi verildiğini söylemekte fayda var. Biz her şeye deneyim gözüyle bakıyoruz bu yüzden bir kerede olsa girip görülmesi gerektiğini düşünüyoruz.

people walking near brown concrete building during daytime

8-Rijksmuseum

Geldik Amsterdam'ın hatta Hollanda'nın en büyük müzesine. Müze 1800 yılında kurulmuş olup mimarisiyle sizi kendine hayran bırakıyor. İçinde önemli eserler bulunduran müze mutlaka ziyaret edilmesi gerektiğimiz müzelerden birisi.

9-Kalverstraat

Burası Amsterdam'ın en ünlü caddelerinden birisi. Birçok markayı bulabileceğiniz hatta en büyük Lego dükkânlarından birini ziyaret edebileceğiniz alışveriş caddesidir.

10-Jordaan Bölgesi

Jordan Bölgesi 17. Yüzyılda göçmen ve isçi sınıfının konaklaması için inşa edilmiş. Anne Frank’in Yahudi soykırımı zamanı 2 yıl boyunca gizlice yaşadığı ev bu bölgede bulunuyor.

11-Anne Frank’ın Evi

Jordaan bölgesinden bahsederken az biraz değindik aslında ama birkaç bilgi daha vermek isteriz. Anne Frank 2. Dünya Savaşı sırasında Nazi işgalinden kaçıp saklanmak için 2 yıl boyunca bu eve sığınmış. Anne Frank’ın Evi’nde en dikkat çekici unsurlardan biri ise girişinde yer alan; aslında gizli bir kapı olan döner kitaplık. Müzede Anne Frank'in hayati anlatılıp kendisinin günlüğü yayımlanıyor. Tarihle ilgili olan herkesin çok ilgisini çekeceğine eminiz.

12-Westerkek

Anne Frank´in eviyle 1 dakikalık mesafede olan bir kilisedir. Amsterdam'da ki en yüksek kulelerden birine sahip olan kilisedir.

13-Madame Tassauds Müzesi

Bal mumu Heykellerinden hoşlanıyorsanız(biz baya hoşlanıyoruz :)) burayı ziyaret etmenizi gerçekten öneriyoruz. İçinde bir çok ünlü karakterin bal mumu var.

brown brick building near bare trees during daytime

14-Begijnhof

Tarihi 15. yy dayanan bir alan. Zamanında rahibeler burada yaşıyormuş. Alan hala aktif olarak insanların yaşadığı bir yer. Bu yüzden hala orada yasayan halka saygılı olmak için sessiz gezmenizi tavsiye ederiz.

15-Rembrandt Evi Müzesi

Öncelikle belirtmeliyiz ki biz müzeyi gezmedik ama siz sanat tarihine ve ünlü ressamlara ilgi duyuyorsanız ilginizi çeker. Müze aynı zamanda sanatçının zamanında yaşadığı evidir de.

16-NEMO (New Metropolis Museum)

Eminiz ki Nemo bir çok mimarin bildiği bir yapıdır. Binanın kendisi bilim müzesi olarak kullanılıyor. Üst tarafıda teras olarak. Binanın üstüne çıkmak da ayrı bir keyif verecektir.

17-Waterlooplein

Burası Amsterdam da bir bit pazarı. Eğer ikinci el eşyalara ilginiz varsa mutlaka göz atmalısınz.

18-A’DAM Lookout

Son önerimiz daha çok teknoloji ve mimarinin birleşmesi. Amsterdam gezilecek yerler listesi için panoramik bir şehir manzarası sunan seyir terasıdır. Bu binanın en üst katında Avrupa'nın en büyük salıncağı mevcut. Burası VR deneyimine de sahip bir mekan. Hız trenine oturup, gözlüklerinizi takıp şehrin gerçekçi bir illüzyonunu izlenebilir.

Bizim önerilerimize geldi sıra :)

Tabi ki ilk olarak şehirde ki en ünlü mekanlardan bahsettik ama bizim ünlü mekânların yanısıra yapmanızı tavsiye ettiğimiz birkaç şey var.

İlk olarak şehirde araç kullanmaya çalışmak yerine (bu zaten Amsterdam'ın merkezinde neredeyse imkânsız) yürüyüşe çıkmanız. Şehri hissederek keşfetmeniz. Biz ilk gün tam 41.000 adim atmışız. Bize göre bir şehri gezmek sadece en önemli mekânlarına gidip resim çekinmek değil o şehrin sokaklarında kaybolmaktır. Sizden ricamız kaybolun :)

İkinci olarak şehir de bisiklet turuna çıkmanızı tavsiye ediyoruz. Deniz kenarında, kanalların yanında vb.

Eğer Nisan ayında Amsterdam'a gidecekseniz ki bize göre en güzel zaman çünkü şehrin her yerinde laleleri görebilirsiniz. Mutlaka Keukenhof´a gitmelisiniz. Burası nisanda açılan ve içinde bir sürü farklı lale türlerinin olduğu büyük bir park. Eğer kendi aracınız yoksa şehir merkezinden otobüsle ulaşabilirsiniz. Giriş 20 Euro.

blue and white boat on dock during daytime
flower garden

Eğer vaktiniz varsa Amsterdam´ın kasabalarını ziyaret etmenizi öneriyoruz.(vakit yaratmalısınız :)) Bunlardan en ünlü olanları ve bizim de ziyaret ettiğimiz yer olan Volendam. Muhteşem bir kasaba. Doğasıyla, Amsterdam'ın ruhunu yansıtmasıyla kesinlikle gidilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz Amsterdam merkezden bu kasabaya giderken bize küçükken çizgi filmlerde gösterilen manzaralar olurdu ya tam olarak onları keşfettik. Hayatimiz da yaptığımız en güzel otobüs yolculuklarından birisiydi. Bizi hayallere daldıran :) Hatta bir noktada keşke daha önce gelip burayı görseydik dedik. Zaten gittiğiniz de de fark edeceksiniz baya turistlerin ilgisini çeken bir yer.

Oradan dönüşte bizim vaktimiz olduğu için biz Monnickendam´a da uğradık. Burası Volendam dan daha küçük ve daha az turist çeken bir yerdi. Eğer siz, sakin sessiz bir yerde oturup biraz deniz havasını hissetmek istiyoruz diyorsanız burayı öneriyoruz. Ayrica bahsetmek istedigimiz diger kasaba Zaanse Schans. Buraya gidip gidip yeldegirmenlerini görüp tatli fotograflarda cektirmelisiniz.

Bir diğer sanata dayalı öneri aktivite ise Amsterdam da daha önce tiyatro salonu olarak kullanılan Théâtre Tuschinski da sinema izlemeniz. Gerçekten büyüleyici bir havası var. Lütfen bunu deneyimleyin. Binayı görmeye gitmeniz bile size etkileyeceğine eminiz :)

red and brown stage with lights
a group of windmills sitting on top of a lake

En tatli tavsiyemiz de eger cikolata seviyorsaniz Tony's Chocolonely Superstore´dan kendinizin belirledigi özellikte ki cikolatayi yapip hatta cikolatanin kabinin rengini seklini dahi secip, üstüne isminizi dahi yazabileceginiz cikolatanizi hazirlayabilirsiniz. Fiyati yaklasik 4 euro´idi.

https://youtu.be/qI_xUt5CNCM Buradan kücük bir örnek bulabilirsiniz.

Size en romantik tavsiyemiz ise Eye Filmmuseum´e gidip flipbook yapmaniz. Sizin videonuzu cekip size bir kitap olusturuyorlar. Efsane tatlibirsey ve fiyati sadece 4 euro.

https://www.youtube.com/watch?v=PLHbRVg5AlA Buradan kücük bir örnegini bulabilirsiniz.

white boat shaped building near beach

Amsterdam'da nerede kalınır?

Gel gelelim en önemli bir diğer konu ise nerede kalmalıyız. Tabi ki bu bütçeye göre şekillenecektir. İlk önerimiz Grand Hotel Krasnapolsky. Biz kalıp deneyimlediğimiz bir otel değil. Otel hakkında çok güzel yorumlar. Otel merkezde ve 5 yıldızlı. Eğer bütçeniz Burada konaklamanızı tavsiye ederiz.

2. olarak yine her şehir de mutlaka denk gelmiş olacağınız bir otelden bahsederiz. ibis Amsterdam Cenre de kalabilirsiniz. Diğer otele göre daha uygun olan ama konforlu olacağınız bir otel.

3. olarak da biz merkezde olmak istemiyoruz otelimiz daha sakin bir yerde olsun diyorsanız ve diğerlerine göre daha uygun fiyatlı olan xo hotel blue Amsterdam otelinde kalabilirsiniz. Şehir merkezine 30 dakikalık mesafe de ama otele ulaşım çok rahat merak etmeyin.

Son olarak eğer bizim bunların hiçbirine bütçemiz yetmiyor diyorsanız Amsterdam'ın kasabası olan Haarlem de kalabilirsiniz. Burada ki oteller Amsterdam´a göre daha uygun. Eğer üst metinde bahsettiğimiz günlük biletlerden alırsanız ulaşım için ekstra para ödemeye gerek kalmaz. Ayrıca bize göre Haarlem de görülmeye değer çok tatlı bir kasaba.

Yapmanızı önerdiğimiz son ve en önemli şey ise her zaman kendinize gidip gördüğünüz yerlerden hatıralar getirin. Unutmayın tat unutulabilir koku unutulabilir hatta gezip gördünüz yerlerin anileri bile silikleşebilir bu yüzden yeni keşfettiğiniz yerden size orayı hiç unutturmamak bir şey getirirseniz yanınızda, ona her baktığınızda anılarınıza gülümseyeceksiniz :)

Galiba hepsinden bahsettik ya :) Bu bizim ilk yazımız umarız yazımızı beğenmişsinizdir :) Okuduğunuz için teşekkür ederiz. Kendinize çok iyi bakın, herşeyi de öyle kendinize dert etmeyin (leyla mecnun fanları bizi anladı) :)